GR 176 NAVÀS-NAVÀS

80km

Agost 2013

Abans de res, avisem que vam realitzar aquest GR a l'agost. Cosa poc recomenable, ja que és una ruta molt seca i sense gaires punts d'aigua.

Volem agraïr a la gent que ens em creuat en el camí, ens han omplert cantimplores i ajudat quan ho hem necessitat.

Tot i que la ruta circular està marcada en 5 etapes a la guia, vam decidir caminar-la en 4 etapes. I finalment la vam acabar fent en 3 etapes pels pocs allotjaments, (teniem pensat pernoctar en tenda la primera i tercera nit), i per no haber de dosificar tant l'aigua que duiem vam assolir el Gran Repte fusionant la tercera i quarta etapa.

(Ens sap greu, però no localitzem les fotografies d'aquest GR)

1a ETAPA
NAVÀS-RIERA DE NAVEL 29,9KM
19 d'agost'13
Carreguem la motxilla de provisions per passar la primera nit en tenda.
Comencem deixant enrere el poble de Navàs per carretera i creuant urbanitzacions. Continuem per pista amb força pujada i el sol a l'esquena. Després d'11 km arribem a Castelladral, on no hi ha rastre de ningú però amb una font, únic punt de l'etapa on trobar aigua.
Continuem fins a La Casanova, on volem fer nit, però despres de dinar i descansar una estona, decidim continuar fins a la Riera de Navel per trobar un lloc més fresc on dormir.
Plantem tenda i ens refresquem al riu després d'una etapa molt xafogosa.
2a ETAPA
RIERA DE NAVEL-PUIG-REIG 19KM
20 d'agost'13
Iniciem l'etapa encara fosc.
La vegetació d'aquesta etapa no és tant seca com a la primera i fà que fins passades 2 hores no comencem a notar gaire calor.
Quan es divisa Puig-Reig, encara lluny però de baixada, saps que s'apropa la primera recompensa de la ruta. La nostre sorpresa ve quan entres a Puig-Reig just per on està la piscina municipal. Aquesta és una gran recompensa pel que vagi en dies calorosos.

Després d'una remullada vital, una gerra a la terrassa del Bar Magic, una migdiada a l'Hostal Sant Martí, sopar i fins l'endemà.

3a ETAPA
PUIG-REIG-NAVÀS 34,2KM
21 d'agost'13
Comencem en forma, recuperats i amb l' intenció de dormir en tenda. Però un altre cop el sol pica i el desnivell de 300m en aquestes condicions ens deixen amb l'aigua justa. Arribats a Sant Pau de Pinós, creiem poc recomanable fer nit allà. Terreny molt àrid amb una vegetació molt seca.
Decidim continuar després de dinar i descansar una estona fins a trobar un lloc més òptim.
Com no trobem cap zona on ens sentim comodes i no portem gaire aigua per l'endemà, continuem fins a Navàs d'una tacada i donem per finalitzat el GR.
Més dur del que pensavem.